SEO – це процес покращення продуктивності та зручності вашого веб-сайту, щоб він міг краще відображатися у пошукових системах. Зокрема, SEO – це ранжування у результатах звичайного пошуку.
Розглянемо на прикладі пошукової системи Google. Результати пошуку Google розділені на дві частини: реклама та звичайні результати. Рекламні оголошення – це результати, за які люди платять (Google Ads). Це окрема система від органічних результатів. Органічні результати ґрунтуються на 100% якості. І тут немає плати за показ/ранжування у видачі. У цих органічних результатах SEO стає важливим фактором.
SEO – відмінний спосіб залучити більше трафіку, потенційних клієнтів, клієнтів та доходів для вашого бізнесу.
За статистикою, 81% всіх користувачів, які шукають Google (backlinko.com/google-user-behavior), натискають на органічні результати. Виходить, що лише 19% вважають за краще натискати на рекламу. Іншими словами, можна очікувати приблизно в 5 разів більше трафіку за рахунок ранжирування у звичайних результатах пошуку в порівнянні з платною рекламою. І це, незважаючи на те, що реклама знаходиться вгорі сторінки. Ми бачимо, що коли SEO зроблено правильно, результати можуть дуже зрости.
SEO – це безперервний процес, який потребує роботи. Але як тільки ви ранжуєтеся за набором ключових слів, ваш рейтинг зазвичай залишається стабільним з часом.
Отже, основні переваги SEO включають:
- Ваш бренд видно, коли ваші потенційні клієнти виконують пошук у пошуковій системі.
- Отримуєте цільовий трафік на свій сайт від людей, зацікавлених у вашому продукті чи послузі.
- Збільшення доходу від органічної видачі/ранжування.
- Дає вам тверду конкурентну перевагу.
На первинному етапі потрібно зробити щонайменше це:
- Перевірити чи проіндексовано ваш сайт у пошуковій системі. Для Google виконайте пошук “site:yoursite.com”. Це покаже вам, чи вже Google просканував ваш сайт і проіндексував його. Якщо ваш сайт з’явиться у результатах, чудово! Якщо ні, це може просто означати, що Google ще не знайшов ваш сайт.
- Підключіть свій сайт до Google Search Console. Це дозволяє вам дізнатися: як часто ваш сайт з’являється у пошуку; за якими ключовими словами ви ранжуєтеся; скільки сторінок вашого сайту проіндексував Google; проблеми зі скануванням, індексуванням або відображенням ваших сторінок.
- Створіть та надішліть карту сайту (sitemap.xml). Google та інші пошукові системи використовують карти сайту для пошуку всіх сторінок вашого сайту. Це допомагає гарантувати, що вони сканують та індексують усі ваші важливі сторінки. Потрібно надіслати цю карту сайту через Google Search Console.
Наступні етапи:
- Дослідження ключових слів.
- Контент – наповнення сторінок сайту. SEO-дружній контент.
- Власний досвід – враження від роботи з інтерфейсом вашого сайту.
- SEO сторінки – оптимізація цієї сторінки за ключовим словом. Внутрішнє SEO.
- Лінкбілдінг – зворотні посилання.
- Технічне SEO – гарантія того, що ваш сайт можна буде просканувати та проіндексувати.
- Мобільне SEO – оптимізація для мобільних пристроїв.
- Моніторинг наскільки успішною є SEO-стратегія.